buty dla dzieci hurt Co należy wiedzieć przed zakupem
Nowa kolekcja "Weestep School 2020" jest już w sprzedaży!
0
Ulubione
Zestawy: 0
Razem: 0 €, 0 PLN
Flaga

Wybrać język

Hurtownia obuwia dziecięcego | Ceny od producenta
Nasze dzieci noszą buty - to najlepsza gwarancja jakości

Godziny otwarcia:

7:00 - 16:00

Mail:

sale@weestep.pl

Społeczność w Viber
buty dziecięce hurt
Dołącz do społeczności w Viber
Hurtownia obuwia dziecięcego | Ceny od producenta

Praw konsumentów

Prawa konsumentów

Co musisz wiedzieć, zanim kupować.

Wszędzie, gdzie można kupić towar lub usługę w UE, przedsiębiorca jest obowiązany zapewnić Ci jasne, poprawne i zrozumiałe informacje na temat produktu lub usługi, zanim kupisz.

Informacje tej umowy powinny obejmować:

Główne Cechy Produktu

Koszt całkowity razem ze wszystkimi podatkami i opłatami.

Koszt wysyłki (jeśli to potrzebne) i wszelkie inne dodatkowe koszty

Lokalizacja płatności, dostawy lub wykonania

Identyfikacja przedsiębiorcy, jego adres i numer telefonu

Okres ważności umowy (jeśli to potrzebne)

Część tych informacji może nie być wyraźnie podana, jeśli to wynika z kontekstu, takich jak cechy produktu, które są wyświetlane na półce w sklepie.

Jeśli robisz zakupy online, przez telefon, w katalogu sprzedaży wysyłkowej lub przedstawiciele firmy, należy również podać następujące informacje przed zakupem:

E-mail adres przedsiębiorcy

Każdy ograniczenia w dostawie w tym kraju

Prawo do odwołania w ciągu 14 dni

Dostępne usługi po sprzedaży

Mechanizmy rozstrzygania sporów

Numer rejestru handlowego przedsiębiorcy

Tytuł zawodowy przedsiębiorcy i dane dotyczące podatku VAT (jeśli to potrzebne)

Stowarzyszenia zawodowe, do którego należy przedsiębiorca (jeśli to potrzebne).

Należy pamiętać, że nie trzeba płacić za wysyłkę i inne koszty, o których nie zostałeś  wcześniej przeinformowany.

Kontrakty powinny być napisane prostym i zrozumiałym językiem i nie mogą zawierać nieuczciwych warunków umowy.

W niektórych krajach UE prawo do otrzymania potwierdzenia zamówienia, jego anulowania i innych wymagań prawnych nie dotyczy zakupów końcowych o wartości mniejszej niż 50 euro.

Potwierdzenie zakupu

Kiedy kupiłeś coś inaczej, niż w rzeczywistym sklepie - online, przez telefon lub w katalogu - należy uzyskać pisemne potwierdzenie twojej transakcji. Potwierdzenie musi być na papierze lub w bardziej długoterminowym formacie, na przykład, list na e-mail lub wiadomości na konto osobiste na stronie internetowej przedsiębiorcy - pod warunkiem, że możesz je zachować i że przedsiębiorca nie może jednostronnie je zmienić.

Treści cyfrowe

Szczególne wymagania dotyczące informacji obowiązują przy zakupie treści cyfrowych w Internecie, takie jak pobieranie lub przesyłanie strumieniowe muzyki lub wideo. Przed dokonaniem zakupu powinieneś również zostać poinformowany o tym, jak treść współpracuje z odpowiednim sprzętem / oprogramowaniem (interoperacyjność) i z jej funkcjonalnością, w tym, czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia geograficzne, dotyczące użytkowania zawartości, i czy dozwolone są kopie prywatne. 

Komunikacja telefoniczna po sprzedaży

Handlowcy, którzy zapewniają klientom komunikację telefoniczną po sprzedaży, powinni upewnić się, że połączenia są opłacane w cenie podstawowej. Przedsiębiorcom zabrania się wymagania od konsumentów korzystania z linii telefonicznych premium klasy w celu złożenia prośby lub reklamacji na ich zakup lub umowy.

Kupując przez internet u handlowca nie z UE

Twoje prawa konsumenta w sposób zgodny z przepisami UE, zazwyczaj stosuje się również do zakupu od UE, przedsiębiorcy dostęp do internetu dla konsumentów w UE. Jednakże, możesz mieć trudności z отстаиванием swoich praw u kupców spoza UE.

Ceny i płatności

Decyzja wielkiej Brytanii o powołaniu się na artykuł TEU 50: dodatkowe informacje:

Przy zakupie towarów lub usług w UE, powinieneś zostać wyraźnie poinformowany o całkowitej cenie razem ze wszystkimi podatkami i opłatami.

Zakupy w internecie należy jednoznacznie potwierdzić - na przykład, przez naciśnięcie przycisku – żeby wiedzieć, że złożenie zamówienia pociągnie za sobą obowiązek opłaty.

Jeśli chcesz dokonać płatności online na sumę więcej niż 30 euro, to trzeba użyć kombinacji co najmniej dwóch elementów uwierzytelniania, takich jak:

To, co masz (takie jak telefon lub czytnik kart) i to, co wiesz (hasło lub PIN)

To, co masz (takie jak telefon lub czytnik kart) i to, co masz (odciski palców)

To, co wiesz (hasło lub PIN) i to, co masz (odciski palców)

To sprawia, że twoje płatności będą o wiele bezpieczniej.

Za Dodatkową Opłatą Mapę

Przedsiębiorcy w UE nie może pobierać dodatkowych opłat podczas korzystania z karty kredytowej lub debetowej. Jedynym wyjątkiem od tej reguły są american Express i Diners kart klubowych i biznesowych lub firmowych kart kredytowych, gdzie pracodawca, a nie zapowiadane. Jeśli używasz te karty, nadal można być pobierana opłata, ale kwota ta nie może przekroczyć kwoty, którą faktycznie warto przedsiębiorcy, aby przetworzyć płatności.

Należy wiedzieć, że jeśli płacisz w walucie UNII europejskiej, innych niż Euro, dostawca może jeszcze zostać naliczona opłata za przeliczenie waluty w przypadku korzystania z karty w innym kraju UE.

Dodatkowe wydatki przy opłacie kartką

Musisz wyrazić zgodę na wszelkie dodatkowe płatności, o które prosi przedsiębiorca, takie jak ekspresowa wysyłka, podarunkowe pakowanie lub ubezpieczenie podróżne.

Przedsiębiorca nie ma prawa pobierać opłaty za te usługi, jeśli wyraźnie wybrałeś te szczegóły. Korzystanie ze wstępnie zaznaczonego pola wyboru na stronie internetowej przedsiębiorcy nie oznacza zgody, więc będziesz uprawniony do zwrotu każdej płatności otrzymanej w ten sposób.

Dyskryminacja cenowa

Jako obywatel UE (28 państw-członków UE, Islandia, Liechtenstein i Norwegia) lub mieszkaniec, nie powinieneś płacić więcej przy zakupie towarów lub usług w UE tylko ze względu na twoje obywatelstwo lub kraj zamieszkania.

Kiedy kupujesz towary online w UE, ceny mogą się różnić w zależności od kraju lub w różnych wersji tej samej witryny, na przykład w okazji różnicy w cenie dostawy. Jednakże, jeśli kupujesz przez Internet bez wysyłki za granicę - na przykład, jeśli kupujesz przez Internet coś, co zamierzasz sam odebrać od sprzedawcy lub sklepu - musisz mieć dostęp do tych samych cen i promocji jako dla klientów, mieszkających w tym kraju UE, nie powinieneś płacić więcej lub rezegnować z możliwości kupić coś tylko dlatego, że mieszkasz w innym kraju.

Te same zasady działają przy zakupie usług w pomieszczeniu przedsiębiorcy, na przykład, kiedy kupujesz bilety wstępu do parku rozrywki, rezerwujesz pokuj w hotelu, wynajmujesz  samochód lub przy zakupie e-usługi (na przykład, usługi w chmurze i hosting witryn) masz prawo otrzymać dostęp do tych samych cen, jaki są dla nabywców lokalnych.

Ochrona praw autorskich, takich jak filmy, e-książki i muzyka, jest często objęta różnymi umowami licencyjnymi w różnych krajach. Z tego powodu nie zawsze masz dostęp do tych samych produktów w tej samej cenie we wszystkich krajach UE.

Zwrot VAT

Jeśli pochodzisz spoza UE, masz prawo do zwrotu podatku VAT od towarów zakupionych podczas pobytu w UE, jeśli towary zostaną przedstawione organom celnym, gdy zostaną wysłane w ciągu 3 miesięcy od ich zakupu, wraz z dokumentami dotyczącymi zwrotu podatku VAT. Zazwyczaj są one przygotowywane przez sprzedawcę, chociaż ponieważ program jest dobrowolny, nie wszyscy sprzedawcy biorą udział. Niektóre kraje ustalają minimalną cenę zakupu, aby ubiegać się o zwrot pieniędzy.

Zakup online z innego kraju UE

Jeśli firma, od której kupujesz, sprzedaje towary o określonej wartości do Twojego kraju, do którego towary są dostarczane, nie można naliczać podatku VAT w kraju, w którym zrobiłeś zakup. Zamiast tego musi stosować się podatek VAT w kraju, w do którego dostarczany jest towar - docelowy podatek VAT. Maksymalna kwota sprzedaży transgranicznej jest ustalana przez każdy kraj UE w wysokości od 35 000 euro do 100 000 euro. Oznacza to, że większość dużych sklepów internetowych dostarczających towary w UE będzie musiała stosować zasadę docelowego podatku VAT.

VAT na usługi telekomunikacyjne, nadawcze i elektroniczne pobierany jest w kraju, w którym mieszkasz (w kraju, w którym mieszkasz, masz stały adres lub zazwyczaj mieszkasz), a nie w kraju, w którym kupujesz usługę. Zasady te dotyczą usług zakupionych zarówno w UE, jak i poza nią.